Parīzē šodien notiek referendums par stāvvietu maksas paaugstināšanu apvidus automobiļiem.
Referendumā var piedalīties aptuveni 1,3 miljoni balsstiesīgo parīziešu, kam jāizšķiras, vai automobiļiem, kuru svars pārsniedz 1,6 tonnas, turpmāk par vietu stāvvietā galvaspilsētas centrā būs jāmaksā 18 eiro stundā, bet pārējā tās teritorijā - 12 eiro.
Taču uz elektromobiļiem šī prasība attieksies tikai tad, ja to svars pārsniegs divas tonnas.
Šo normu nav paredzēts attiecināt uz cilvēkiem, kas Parīzē dzīvo vai strādā, uz taksometriem, tirgotājiem un invalīdiem.
Kā norādījusi Parīzes mērs Anna Idalgo, kas pārstāv sociālistus, jo lielāks automobilis, jo lielāks tā radītais piesārņojums.
Idalgo pilnvaru laikā daudzas Parīzes ielas, tostarp abas Sēnas krastmalas, slēgtas satiksmei un kļuvušas par gājēju ielām. Cenšoties mazināt auto radīto izmešu apjomu, izbūvēti arī daudzi veloceliņi.
Mērija arī norāda, ka lielie apvidus automobiļi aizņem lielāku vietu sabiedriskajā telpā un ir daudz bīstamāki gājējiem.
Taču pret šo ieceri iestājas autovadītāju klubs "Mobilite", kas norāda, ka apvidus automobiļu klases piedēvēšana spēkratiem ir vienīgi tirgzinības triks, kam nav nekāda reāla satura.
Jaunie noteikumi neattieksies uz mazgabarīta apvidus automobiļiem, bet tajā pašā laikā tiks attiecināti uz ģimenes auto un uz saimnieciskos nolūkos izmantotajiem pikapiem.
Pret Idalgo ieceri iebilst arī opozīcijā esošie konservatīvie, kuri norāda uz mērijas centieniem manipulēt ar sabiedrību.