Rumānijas centieni attīstīt "vidus koridoru" Klaipēdas ostai konkurences ziņā šķiet mazāk draudīgi nekā kaimiņvalsts Latvijas mēģinājumi pārņemt tik daudz Vidusāzijas kravu tranzīta, cik iespējams, atzinis Lietuvas Stividorkompāniju asociācijas prezidents Vaidots Šileika.
"[Kravu] plūsma no [Vidusāzijas] valstīm nav liela, bet pašlaik tā mums ir diezgan svarīga, jo vispārējās tendences nav labas," Šileikas teikto citē Lietuvas lietišķā laikraksta "Verslo žinios" portāls.
"Pateicoties šīm kravām, ne tikai rumāņiem, bet mūsu kaimiņvalstīm ir diezgan stabils darbs. Mēs ne īpaši jūtam rumāņu centienus - mūs vairāk ietekmē Latvijas ostas, mēs no to puses jūtam nopietnu konkurenci," sacījis Lietuvas Stividorkompāniju asociācijas prezidents.
Vidusāzijas kravas lielākoties tiek vestas uz Klaipēdu no Kazahstānas un Tadžikistānas, daļa no tām ir konteineros. Pēdējā laikā uz Vidusāziju caur Klaipēdu transportēts daudz vēja ģeneratoru, teicis Šileika.
"Būtu diezgan sarežģīti precīzi nosaukt šo kravu apmēru - domāju, ka varētu būt līdz miljonam tonnu gadā jeb 2-3%. Summa nav liela, bet ļoti svarīga. Tāpēc cīņa par šīm valstīm ir ļoti intensīva," piebildis Šileika.