Laineris atgādina par tāda paša tipa kuģa Costa Concordia katastrofu.
Šis ir lielākais kuģis Eiropā, kas būvēts Venēcijā, Itālijā. 100 000 tonnas, 3780 pasažieri un 1100 apkalpes locekļi - vairāk nekā divas reizes vairāk nekā cilvēku skaits uz Titānika klāja. Kuģa nosaukums - "Costa Fascinosa" - nozīmē "Brīnumu krasts".
Taču aiz viņam tuvās "māsas" likteņa slēpjas traģēdija.
"Costa Concordia" šobrīd ir lielākais vraks pasaules vēsturē. Uzcelta 2006. gadā. 2012. gada 13. janvārī pulksten 21:45 (CET) netālu no Džiljo Porto ciema Džiljo salā (Itālijas Toskānas reģions) kuģis uzbrauca akmens rifam, ieguva caurumu un sāka grimt. Avārijā gāja bojā 32 cilvēki.
Kā pastāstīja Itālijas ostu vadītājs Vitorio Alesandro, kuģis novirzījies no kursa un bīstami pietuvojies krastam.
Speciālisti brīnījās, kā kuģis, kas pa šo maršrutu braucis 52 reizes gadā, var novirzīties no kursa par 3-4 jūdzēm, pienākt tik tuvu krastam un, saņēmis bedres, tik ātri apgāzties. Ierosinājumi ietvēra cilvēka kļūdas un tehniskas kļūmes, vai arī to abu kombināciju.
Kuģa īpašniekiem nodarītie zaudējumi tiek lēsti 1,5 miljardu eiro apmērā
Izmeklēšanas laikā lainera kapteinis Frančesko Sketīno atzina, ka nolēmis kuģi pietuvināt Džiljo salas krastam un sasveicināties ar savu draugu, bijušo "Costa Concordia" kapteini, kurš dzīvo uz salas, kā viņš to bija darījis daudzas reizes pagātnē.
2013. gada 16. septembrī pulksten 9:00 sākās kuģa pacelšana. 17. septembrī beidzās 19 stundu ilgā operācija. Kuģis tika nogādāts vertikālā stāvoklī, izmantojot rullīšus un 36 tērauda troses un īpašu platformu, kas uzbūvēta 30 m dziļumā. 2017. gada 7. jūlijā kuģis tika pilnībā demontēts.
Voldemārs BURKEVICS