Līdz 30% samazinājies to Latvijas iedzīvotāju īpatsvars, kas iegādājas preces ar atlaidēm, liecina pētījumu aģentūras "Tribus" šogad veiktās aptaujas dati.
Pirms trīs gadiem, 2022.gadā, veiktā aptaujā 53% iedzīvotāju atzina, ka pērk preces ar atlaidēm.
Līdzīga tendence redzama arī attiecībā uz lētāku zīmolu izvēli - ja šogad tos izvēlējās 29% cilvēku, tad pirms trīs gadiem šādu atbildi sniedza 40%.
Savukārt pieaug to cilvēku skaits, kuri atzīst, ka viņu pārtikas iegādes paradumi pēdējo sešu mēnešu laikā nav mainījušies. Šādu atbildi 2022.gadā sniedza vien 13% aptaujāto, bet šogad - jau 32%.
Šogad iedzīvotāji ir atvērtāki jaunumiem pārtikas izvēlē. Ja 2022.gadā 22% teica, ka labprāt izmēģina jaunus pārtikas produktus, tad šogad šādi atbildēja 31%. Nemainīgi 28% gan toreiz, gan tagad atzīst, ka pieturas pie ierastajiem produktiem.
Aptauja tikai veikta interneta vidē 2025.gada septembrī, un tajā piedalījās 900 respondenti no visas Latvijas.