Latvijas Investīciju un attīstības aģentūrā (LIAA) būtiski tiek palielināts cilvēku skaits, kas strādā ar investīciju piesaisti - ja iepriekš tie bija deviņi darbinieki, tad tagad būs 33, intervijā aģentūrai LETA sacīja LIAA direktore Ieva Jāgere.
Ikvienam projektam būs piesaistīts konkrēts klientu menedžeris, tāpat arī LIAA proaktīvi meklēsiespējas pasaulē, kas saskanēs ar Latvijas vajadzībām un nozaru prioritātēm, kas ir iezīmētas Latvijas Viedās specializācijas stratēģijā, proti, zināšanu ietilpīga bioekonomika, biomedicīna, medicīnas tehnoloģijas, farmācija, fotonika un viedie materiāli, tehnoloģijas un inženiersistēmas, viedā enerģētika un mobilitāte, informācijas un komunikācijas tehnoloģijas.
Jāgere uzsvēra, ka LIAA uzsvari turpmāk būs investīcijas un eksports. Iepriekš LIAA vairāk darbojusies kā Latvijas mārketinga aģentūra un vairāk koncentrējās uz procesu, nevis rezultātu.
"Līdz ar reorganizāciju, kurā tiek pilnībā mainīta arī organizācijas struktūra un darbinieku pienākumi, ikviena darbinieka darbs, kurš strādās ar klientiem, tiks vērtēts pēc rezultātiem," sacīja Jāgere.
Viņa uzsvēra, ka tas attieksies gan uz ārvalstu pārstāvniecībām, kas šobrīd ir 22, gan uz 25 Latvijas reģionālajām pārstāvniecībām.
Tāpat arī LIAA reģionālās pārstāvniecības vairs nestrādās tikai ar inkubācijas programmu, bet nodrošinās LIAA pārstāvību arī investīciju un eksporta jautājumos, sniedzot reģionu uzņēmējiem un investoriem nepieciešamo atbalstu. Tiks uzlabots sadarbības modelis Rīga-pārstāvniecības ārvalstīs-pārstāvniecības reģionos.
Vienlaikus Jāgere sacīja, ka nekas no tā, ko LIAA darīja iepriekš, netiek pārtraukts.
"Turpināsim gan darbu ar valsts tēlu, gan ar tūrisma aktivitātēm, gan ar inkubācijas programmām," uzsvēra LIAA direktore, norādot, ka tiks vērtēta katras aktivitātes lietderība un pievienotā vērtība, kas tiek saņemta.
Plānots arī izveidot LIAA Digitalizācijas un datu analītikas departamentu, kura galvenais uzdevums būs apkopot datus, lai jaunās programmas tiktu izstrādātas, pamatojoties uz rūpīgu datu analīzi.
"Mūsu mērķis ir balstīties uz datiem, lai pārliecinātos, ka uzņēmumi, kas piedalījās konkrētā izstādē, būtiski palielināja eksportu vai ieguva daudz jaunu sadarbības partneru - šādā gadījumā mēs noteikti piedalīsimies šajā izstādē arī turpmāk," skaidroja Jāgere.