Izstrādā projektu par abu Rīgas krastu siltumtīklu savienošanu

Ekonomika
LETA 09:21, 13.07.2023 0

Rīgas centralizētās siltumapgādes uzņēmums AS "Rīgas siltums" (RS) pašlaik izstrādā projektu, kā savienot Rīgas Daugavas labā un kreisā krasta siltumtīklus, intervijā uzsvēra RS valdes priekšsēdētājs Ilvars Pētersons.

 

"Daudzi to nemaz nezina, bet pašlaik siltumtīkli abos Daugavas krastos nemaz nav savienoti. Tas ir jautājums arī par drošību, jo, redzot, kas notiek ģeopolitiski, ja notiek kāda sabotāža vienā vai otrā krastā, tad pašlaik nebūtu iespēja piegādāt siltumenerģiju no otras Daugavas krasta puses. Līdz ar to tas nav tikai biznesa, bet arī stratēģisks drošības jautājums," uzsvēra Pētersons.

Vienlaikus viņš norādīja, ka tas ir tehnoloģiski izaicinoši. Pētersons minēja, ka padomju laikos izbūvētajiem siltumtīkliem ir atšķirīgi cauruļu diametri. Piemēram, pie "Latvenergo" termoelektrocentrālēm (TEC) cauruļu diametrs ir no 1,2 metriem un tad pakāpeniski samazinās. Vecrīgā jau ir ļoti maza diametra siltumcaurules. Tas nozīmē, ka abu krastu siltumtīklus nevar savienot jebkurā vietā, jo caurulēm nebūs nepieciešamās caurlaides spējas.

Pētersons minēja, ka viens savienojums varētu būt no Iļģuciema, caur Ķīpsalu uz Rīgas labo krastu zem Daugavas. Otra potenciālā savienojuma vieta ir zem Salu tilta.

"Tas viss ir ilgtermiņa plāns, kas varētu izmaksāt līdz desmitiem miljoniem eiro. Tiesa, pasaulē ir mainījušās materiālu izmaksas, un šie aprēķini ir jāaktualizē. Pirmsšķietami, protams, liekas, ka tas ir dārgi un vai to vispār vajag. Tomēr mūs apsvērumi un drošības faktori norāda, ka to vajag, jo no tā iegūstam visi," uzsvēra Pētersons.

Viņš norādīja, ka tāpat daudzviet Rīgā joprojām ir vēsturiski izveidojušās "salas", kur nav centralizētās siltumapgādes tīklu - Vecmīlgrāvī, Bolderājā, Daugavgrīvā. Piemēram, Sarkandaugavā ir "flote" ar vecām katlumājām. Ja savienotu tīklus, tad varētu atbrīvoties no šiem siltumavotiem.

Jautāts, kad varētu potenciāli notikt Rīgas abu krastu siltumtīklu savienošana, RS vadītājs atzina, ka to iespaidos finansējuma pieejamība, jo tehniski to var izdarīt salīdzinoši ātri. Viņš pauda cerību, ka līdz gada beigām RS padome būs akceptējusi uzņēmuma vidējā termiņa stratēģiju, un piecu gadu laikā tam vajadzētu notikt.

Jau ziņots, ka "Rīgas siltums" apgrozījums šī finanšu gada pirmajā pusgadā, kas ilga no 2022.gada 1.oktobra līdz 2023.gada 31.martam, bija 398,591 miljons eiro, kas ir 2,4 reizes vairāk nekā attiecīgā periodā pirms gada, savukārt uzņēmuma peļņa saglabājās teju nemainīga - 18,456 miljoni eiro.

Kompānijas kapitālā 49% pieder Rīgas domei, 48,99% - Latvijas valstij, 2% - SIA "Enerģijas risinājumi. RIX", bet "Latvenergo" pieder 0,005% akciju.

Подписывайтесь на Телеграм-канал VS.LV! Заглядывайте на страницу VS.LV на Facebook! И читайте главные новости о Латвии и мире!
Lasīt visus komentārus (0)


ARĪ KATEGORIJĀ

Ekonomika Nākamgad varētu atjaunot pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili

Pasažieru vilcienu satiksmi starp Viļņu un Daugavpili varētu atjaunot nākamā gada pavasarī pēc dzelzceļa remontdarbu pabeigšanas Latvijā, ceturtdien paziņoja Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmuma "Lietuvos geležinkeliai" (LTG) pasažieru pārvadājumu kompānijas "LTG Link" pārstāvji.

Ekonomika Latvijā atsavināti 20% no nepieciešamajām «Rail Baltica» zemes vienībām

Patlaban Latvijā ir atsavināti 20% no nepieciešamajām dzelzceļa projekta "Rail Baltica" zemes vienībām, ceturtdien starptautiskajā nākotnes transporta un mobilitātes konferencē "Look at the Future of Mobility 2024" sacīja SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" (EDzL) valdes priekšsēdētājs Ēriks Diļevs.

Ekonomika Eksperti: kāpēc «zaļais» transports Latvijā ir apstājies (+VIDEO)

Dīleri stāsta, ka vairs nevēlas pieņemt lietotus elektroauto, jo iespējamība tos pārdot ir ļoti maza.

Ekonomika Rīgas vicemērs Ratnieks «‎Naudas pašvaldībām katastrofāli trūkst (+VIDEO)

Galvaspilsēta dod līdzekļus novadiem, bet pati ir spiesta ņemt kredītus.