Rīgas brīvostas pārvalde izsludinājusi iepirkumu par Krievu salas projekta 50,469 miljonu eiro aizdevuma refinansēšanu, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) informācija.
Rīgas brīvostas pārvalde izsludinājusi iepirkumu "Par aizdevuma Rīgas brīvostas pārvaldes projekta "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra" refinansēšanu".
Sarunu procedūras nolikumā teikts, ka aizdevums ņemts no "SEB bankas" un "OP Corporate Bank plc".
Piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir 28.aprīlis.
Rīgas brīvostas pārvaldes pārstāve Liene Ozola skaidroja, lai realizētu Krievu salas projektu, daļu finansējuma brīvostas pārvalde piesaistīja no Eiropas Savienības fondiem, bet otru daļu no kredītiestādēm.
2013.gadā noslēgtais kredītfinansējuma līgums paredzēja refinansēšanos pēc pieciem gadiem. 2018.gadā tika noslēgts pirmais refinansēšanās līgums ar tādiem pašiem nosacījumiem - refinansēšanās pēc pieciem gadiem. Šogad iestājas nākamais refinansēšanās periods. Tas ir viens līgums, par vienu kredītu, vienam konkrētam investīciju projektam.
Jau ziņots, lai atbrīvotu Rīgas pilsētas centru no ogļu kravām un pārvietotu ogļu pārkraušanu uz jauniem, ar mūsdienīgām tehnoloģijām aprīkotiem termināļiem Krievu salā, Rīgas brīvostas pārvalde 2012.gadā sāka projektu "Infrastruktūras attīstība Krievu salā ostas aktivitāšu pārcelšanai no pilsētas centra". 2015.gada 31.decembrī noslēdzās Krievu salas termināļa pamatinfrastruktūras izbūve, kuras ietvaros tika izveidotas četras dziļūdens piestātnes ar kopējo garumu 1180 metru un nepieciešamā pievadceļu un inženiertehniskā infrastruktūra.
Savukārt 2018.gada decembrī noslēdzās Krievu salas termināļa projekta otrā posma būvniecības darbi un objekts tika nodots ekspluatācijā.
Projekta otrā posma ietvaros tika pabeigta visu komunikāciju, tostarp elektroapgādes kabeļu, ūdensapgādes un kanalizācijas sistēmu, izbūve, kā arī kravu laukumu betona plātņu un asfalta seguma izbūve un dzelzceļa izbūve. Ir izbūvēts arī 23 metrus augsts vēja žogs vairāk nekā divu kilometru garumā. Vēja žoga būtiskākā funkcija ir slāpēt valdošo vēju ietekmi uz ogļu krautnēm, neļaujot ogļu putekļiem pacelties gaisā un nonākt apkārtējā vidē.
Projekta kopējās izmaksas ir 151,8 miljoni eiro, no kurām attiecināmās izmaksas ir 123,24 miljoni eiro, bet Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 75,83 miljoni eiro. Īstenojot projekta aktivitātes, ir izdevies panākt desmit miljonu eiro ietaupījumu.
Jau ziņots, ka Rīgas brīvostas pārvaldes apgrozījums pērn bija 39,222 miljoni eiro, kas ir par 14,5% vairāk nekā gadu iepriekš, liecina uzņēmuma publiskotā informācija. Savukārt Rīgas brīvostas pārvaldes peļņa pērn samazinājās par 11,5% - līdz 1,999 miljoniem eiro.
Rīgas brīvostā pagājušajā gadā pārkrauti 23,52 miljoni tonnu kravu, kas ir par 9,4% vairāk nekā 2021.gadā.
Rīgas osta pēc pārkrauto kravu apmēra un arī apkalpoto pasažieru skaita ir lielākā osta Latvijā.