"SEB bankas" klienti ziņojuši, ka saņem e-pasta vēstules no it kā Valsts ieņēmumu dienesta (VID) ar aicinājumu ielogoties portālā, lai saņemtu nodokļu atmaksu, informēja bankas pārstāvji.
Lai turpinātu darbu it kā VID portālā, nepieciešami internetbankas piekļuves dati vai maksājumu kartes dati. "SEB banka" brīdina - nekādā gadījumā nedrīkst ievadīt internetbankas piekļuves datus saitēs, kas saņemtās e-pastā.
"SEB bankas" Drošības pārvalde vadītājs Mārcis Pelcis norāda, ka šoreiz lapa, kas atvērās, nospiežot uz saites, ir ļoti ticama un, protams, kad cilvēkiem tiek solīta naudas atmaksa, tas varētu novērst uzmanību no pazīmēm, kas skaidri parāda, ka lapa nav īsta. Piemēram, paskatoties uz lapas adresi, uzreiz var redzēt, ka tā ir viltota. Tāpat jāpievērš uzmanība sūtītāja e-pasta adresei.
Pēc saņemtās informācijas, bankas klienti saņem e-pastā vēstuli no it kā VID ar informāciju par pozitīvo lēmumu saistībā ar nodokļu atmaksu. Tekstā ir ievietota saite un parole, lai cilvēks varētu pieslēgties VID sistēmai un saņemt nodokļu atmaksu.
Pēc paroles ievades atveras VID viltus lapa, kur jāievada personas kods un telefona numurs, bet lapas beigās jāizvēlas atmaksas veids un jāievada maksāšanas līdzekļa dati - internetbankas lietotāja kods, kods no "Smart-ID" vai kodu kalkulatora, vai arī maksājumu kartes dati.
Pēc aktīvu apmēra "SEB banka" 2022.gada beigās bija otra lielākā banka Latvijā, liecina Latvijas Bankas informācija.